Kontakta Himlen!

7 mars 2009

Lilla W fyller fem. Förlåt STORA W.

Min äldsta dotter är tacksam för livet hon lever.
och alltid lika glad för de presenter hon får.
Lilla W (förlåt STORA) är lite mer sparsmakad eller vad man brukar kalla det.
Förra veckan rymde hon till skogs och lovade på heder och samvete att ALDRIG återvända om hon inte får en alldeles egen kattunge.
Jag klämde lite käckt till med ett skämt om att vi ju minsann redan har sjuttielva katter som dessutom älskar W:s sandlåda.
W tyckte inte jag var käck.
Hon hade förmodligen helst velat klippa till mig men jag befann mig tvåhundrameter bort ståendes ropande från altanen rakt in i den blöta töiga skogen där W hade gömt sig.
Hur som helst. Nr 2 på önskelistan är en Skattkista. Innehållande fyra olika princessdräkter.
Önskelistan blev aldrig längre än så, eftersom inga andra önskemål finns, förutom kattungen då.

Så i dag ska det firas. Dagen inleds med skattjakt efter skattkista.
__________________________________________________

06.20 lördag morgon. Den nyblivna femåringen skriker från sin säng, högljutt, argt och med en ton av förväntan i den gälla rösten.
- KOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOMMEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER NI AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLDRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!



5 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha Ha Ha Blev det katt & princesskläder????
Jag saknar ett husdjur, vi hade både katt & hund innan men jag känner att vi ej har tid ...

Tack kära du för att du stöttar mitt smak & tycke :)

Cicki sa...

Den du, hon kommer att gå långt här i livet. Ett klart chefsämne.....*fniss*.......

Cicki sa...

Glömde säga att du ska ge STORA W en födelsedagskram från mig.

Hilda sa...

PIM: Jag beundrar din smak, verkligen. Ja det är alltid trevlig och mysigt med husdjur men det måste finnas tid också.

det blev skattkista med princesskläder :)

Cicki: Jag ska ge en dunderkram till chefen! :))

♥ Pernill@ sa...

Grattis stora tjejen..
Klart du är jättestor nu..
Och i början av sommaren kan mamma Hila komma hit och hämta en aldeles egen kattunge..
En var till alla barnen:-)