Kontakta Himlen!

7 mars 2009

Fyra prinsessklänningar och femtiotusen kalorier senare...


När W var yngre tänkte jag att W hon ska minsann inte placeras i prinsessfacket ofrivilligt. Därför har jag under åren erbjudit allt från kalsonger till trosor. Lego, byggklossar, målargrejor, dockor och monster. Ja gud vet allt. Tanken har aldrig egentligen varit att ta bort något ur hennes värld utan i så fall erbjuda ett större urval. Sedan kan man såklart fråga sig om barn överhuvudtaget behöver så mycket saker. Papper, tejp och sax räcker långt. Skogen och kojorna också. Men som sagt, det är en helt annan diskussion.

Ja nu har i alla fall fem år gått sedan W:s dramatiska ankomst. Så hur gick det med projektet "inteplacerasiprincessfacket". Ärlig som jag är, eftersom jag är nya Hilda, så kan jag deklarera följande resultat efter denna femårsdag.
  • Fyra prinsessklänningar

  • 3 prinsesstrosor

  • 2 prinsessböcker

  • Prinsessplåster

  • En docka (rosa;)

  • Prinsessglitter

Jag har en stark känsla att jag misslyckats. Å andra sidan är W i sjunde himlen och med tanke på att J gick igenom samma period i fyrafemårsåldern så kan jag i alla fall trösta mig med att det går över. Förhoppningsvis. Och vad är det egentligen för farligt med stora starka modiga prinsessor.

För övrigt är W fortfarande sur för att hon inte fick en kattunge. Men hon har inte rymt till skogen i dag, hon får nämligen inte ta med prinsessklänningarna dit. Tji fick hon. :)


6 kommentarer:

Anonym sa...

Tuschpennor är också bra att ha...eller???
Synd att inte princessklänningar passar i skogen . Då kanske trollen skulle bli glada;)

Hilda sa...

Tuschpennor är oumbärliga :/
Trollen skulle säkert älska henne. Kanske ska berätta det så kanske hon stannar hemma i fortsättningen ;)

Spader Madame sa...

Att, livet i rosa är inte fel! Fröken Ruter hälsar att hon kan hända blev kvar där...

Hilda sa...

Spader: Mmmmm Fröken Hilda lever ganska rosa hon också ;)

Anonym sa...

Själv var jag aldrig nån prinsessa som liten (pojkflicka ut i fingerspetsarna) men nu har vi (haft) flera stycken härhemma... Tror de flesta tjejer går igenom en sån period - utom jag då :-D.

Anonym sa...

Ja alltså med min äldsta (15) var jag sån. Hon hade ljusgult rum, hade röda, blåa, gula och gröna kläder. erbjöd både "pojk-och-flickleksaker". Vad hon valde....gissa:) Där fick man, med barn nr 3 (dotter nr 2) har jag kapitulerat och låter henne hållas. Det går väl över....nån gång:) Kram på dej