Kontakta Himlen!

19 apr. 2009

Garagerens, eller The never ending story

Alltså det där med garagerensning, eller jag menar the never ending story;

Aldrig så entusiastiskt som den senaste månaden har jag sorterat, prioriterat, bitit ihop, blundat och slängt. Jag har varit en ivrig besökare på vår kära soptipp. Allt, ALLT, har gått igenom en mycket hård bedömning. Även om jag nu rätt vad det är kommer på mig själv med att stå och fundera på om den där blommiga koppen, den där halvslöa kniven och den där helfula duken skulle kunna vara nåt för mina barn om sisådär 10-15 år (!!!) när de tröttnat och vill ha eget boende (för mamma och pappas gamla grejor är väl det de vill ha), så borde väl ändå rensningen påvisa resultat. Men icke. det dyker frekvent upp nya fula muggar, gamla färgglada gardiner. Att dessa gränslöst omoderna saker gått igenom tidigare gallringar är mest upprörande av allt.

Fem rutor orkade jag putsa igår förresten. Det var mycket roligare att rensa i garaget istället och njuta av solen.

Dagens plan: Va lite kulturell, va tålmodig mamma och käka gott fikabröd för att fylla ut alla valkar.




8 kommentarer:

kvinnan med koftan sa...

vi skulle VERKLIGEN behöva göra en insats i förrådet. man kommer inte in där...

Cicki sa...

Vilken bra söndagsplanering. Jag måste också ta fönstren men det får vänta tills efter vår Sundsvallsresa.

Hilda sa...

Kvinnan med koftan: Visst är det tragiskt och fullkomligt hopplöst. Man rensar och en vecka senare är det tvärfullt igen.


Cicki: Fönster är inte prioritet, men man blir lite stressad när solen ligger på :(

♥ Pernill@ sa...

Jag tänkte fixa en mini loppis för att rensa garaget !!!!
Smart va ????
Fylla ut valkarna du är för go du !!!

Anonym sa...

Åååå, du inspirerar mig. Måste också rensa såväl källare som vind för att få plats med nytt... ååååå, jag älskar att rensa och ge bort :-)

Matilda sa...

Älskade Hilda, du är tillbaka!!! Mer mer mer!!!!

Kram!

Hilda sa...

Pernilla: ja när man inte lyckas få bort valkarna så får man lov att fylla ut dem.

Smart med loppis!!!

Maria: Det är hur kul som helst att rensa när man väl kommit igång. Kör hårt!! :)

Matilda: Tack goa Matilda!!!! Det värmer och mer ska det bli :)

Lynette (du vet) sa...

Usch prata inte om det:)
öppnar jag på vissa ställen så ramlar det saker på mej...