Kontakta Himlen!

20 apr. 2009

Nyförälskad


Jag tror jag är kär.

Kär i min egna förvirrade lilla värld. Mitt liv. Som för det mesta liknar ett kaos, men där situationerna hela tiden får mig ur spel men framförallt får mig att le och bara skratta åt vansinnet. Kär. Det är nog så det är. Jag lever och mitt liv är fyllt av ilandsproblem som får mig att må bra.

Några små axplock av ilandsproblemen denna härliga måndag:

Ett stycke oinlämnad VAB rapport upphittad bakom sju kilo papper i mitt tilldelade gigantiska skåp på jobbet.

Ett stycke före detta frukt, möjligen ett päron, upphittat längst ner i min hypersportiga pendlingsryggsäck. Rutten frukt blandat med läroplan för förskolan (JA, jag går runt med en läroplan) luktar ungefär som en förskollärarlön, tolka det som ni vill :)).

Väl hemma i katastrofhallen står plötsligt en gympaväska jag känner igen. J förklarar att hon fått tillbaka den av en kompis som hon följde med hem från skolan för 2 (!) veckor sedan. Vi har inte saknat den. Sur handduk med gympasalslukt får avsluta dagen.

I morgon får jag reda på min nya lön har jag hört ryktas. Bäst jag lägger mig tidigt så jag är utvilad och harmonisk i morgon. Bittervarning utfärdas dock ändå.

Bild: Mallis (såklart) och två människor som förgyller tillvaron mest hela tiden :)


6 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med lönen imorgon:)
Det är alltid lika spännande.
Läroplanen är alltid lika trevlig att ha med sig:)

Cicki sa...

Vad glad jag blir när jag läser om din förälskele. Det låter så härligt....:-)

Hilda sa...

Miloa: Tack! Visst är det bra med läroplanen i bakfickan ;)

Cicki:
Va bra att glädjen sprider sig till dej Cicki. Det känns skönt att kunna skratta åt bedrövelsen.

Barbamorsan sa...

Kom på att jag inte kommenterat din härliga återkomst :) Härligt att ha dig tillbaka! Kram

Spader Madame sa...

Läroplan, vad är det för nåt? Härligt att du gillar ditt liv - man har ju för tusan bara ett så jag tror att man måste gå från bara OK till de högre nivåerna...trots allt gnissel i maskineriet...

Spader älskar också sitt liv och vet att sätta värde på det.

Så härligt att ha dig så här nära igen! KRAM!

Hilda sa...

Barbamorsan: Tack goa du!!! Kram

Spader Madame: Det är tur vi njuter nu medan vi kan. Det är här och nu som räknas. Inget sen.

Kraaaaaaam!!!